Vil du dele opp faktura på kommunale gebyr?

Vi tilbyr nå at du kan få faktura på kommunale gebyr oftere.

Du kan beholde dagens ordning med fakturering to ganger pr år, eller få faktura seks ganger pr år. Det eneste kravet er at du kan motta faktura digitalt.

Eksempel på digital måte å få en faktura på er avtalegiro, e-faktura eller på e-post.

Har du ikke avtalegiro eller e-faktura i dag, så kan du enkelt melde inn ny avtale i nettbanken din.

Bruker du ikke nettbank og ønsker å motta faktura på e-post, må du informere oss om e-postadressen din.

Dele opp fakturaene

Dersom du ønsker å dele opp fakturaen, vil de ha forfall 1. januar, 1. april, 1. juni, 1. august, 1, oktober og 1. desember.

Avtale om endring av fakturahyppighet må inngås før fakturering av hoved-terminene, dvs før 15. februar, eller før 15. august hvert år.

Dersom du har endret, vil du kunne endre tilbake i juni eller desember.

For å inngå avtale om oppdeling i flere terminer, må du logge deg inn på

Min side

Min side finner du også øverst på kommunens hjemmeside.
NB! Gjelder kun personkunder, fordi det må logges inn med BankID.

Firmakunder kan sende en epost til regnskap@hol.kommune.no.

Dersom du fremdeles vil ha faktura to ganger i året, eller faktura på papir, trenger du ikke gjøre noe.

Disse vil ha forfall 1. april og 1. oktober som tidligere.

Se fakturaene, eller søke om betalingsutsettelse

Husk at du via Min side også kan logge inn og se kopi av fakturaene dine. Du kan også søke om betalingsutsettelse (inntil 3 uker) og se om fakturaer er betalt:

Mine fakturaer

Firmakunder kan sende en epost til regnskap@hol.kommune.no.