Kontakt oss Ledige stillinger Min side

Mine fakturaer

 

Vil du sjekke fakturaene dine fra Hol kommune selv, eller søke om betalingsutsettelse? Dette kan du gjøre enkelt selv ved å logge inn her:

Mine fakturaer

Du kan også se hva som er betalt/ubetalt og skrive ut fakturaene.
 

Se veildedningsfilm (4MB)

Tjenesten gjelder privatpersoner med fødselsnummer. (Firma med organisasjonsnummer kan kontakte kommunen enten på telefon eller epost).  

 

Betalingsutsettelse

Dersom du har behov for betalingsutsettelse, må det søkes før forfallsdato.

Se veiledningsfilm for å søke om betalingsutsettelse (3MB)

Du kan få betalingsutsettelse i inntil 21 dager. Har du behov for betalingsutsettelse ut over dette, kan du søke ved å sende e-post til økonomiavdelingen  

 

Vil du dele opp faktura på kommunale gebyr?

Vi tilbyr nå at du kan få faktura på kommunale gebyr oftere. Du kan beholde dagens ordning med 2 ganger pr år, eller få faktura 6 ganger pr år.

Det eneste kravet er at du kan motta faktura digitalt. Eksempel på digital måte å få en faktura på er: avtalegiro, e-faktura eller på e-post. Har du ikke avtalegiro eller e-faktura i dag, så kan du enkelt melde inn ny avtale i nettbanken din.

Bruker du ikke nettbank og ønsker å motta faktura på e-post, må du informere oss om e-postadressen.

Dersom du ønsker å dele opp fakturaen vil de ha forfall 1/2, 1/4, 1/6, 1/8, 1/10 og 1/12. Avtale om endring av fakturahyppighet må inngås før fakturering av hoved-terminene, dvs før 15/2 eller 15/8 hvert år. Dersom du har endret vil du kunne endre tilbake i juni eller desember.

Dersom du fremdeles vil ha faktura to ganger i året, eller ha på blankett trenger du ikke gjøre noe. Disse vil ha forfall 1/4 og 1/10 som tidligere.

For å inngå avtale om å dele opp faktura i flere terminer, må du logge deg inn på Min eiendom.   Du trenger elektronisk ID for å logge inn, f. eks BankID, Buypass eller MinID.

Logg inn på MinEiendom

NB! Gjelder kun personkunder, fordi det må logges inn med BankID.

 

Firmakunder kan sende en epost til regnskap@hol.kommune.no.  

 

Dersom du ikke har e-faktura eller avtalegiro:

E-fakturareferanse for å opprette avtale er 00+ditt personlige kundenummer som står på fakturaene dine. Hvis du har krysset av på «ja takk alle» ang e-faktura i nettbanken din, vil du automatisk få e-faktura neste gang.

For avtale-giro må du bruke KID fra en regning på kommunale avgifter. Ev. send en epost til regnskap@hol.kommune.no så hjelper vi deg med opplysningene du trenger.

 

 

Mangler du elektronisk ID?

ID-porten er en felles innloggingsløsning som gir deg tilgang til mange offentlige tjenester på internett.  
Slik skaffer du deg elektronisk ID