Ring oss
Telefon: 32 09 21 00
Telefonen betjenes mandag til fredag kl. 09.00-15.00.
Åpningstider i jula
Romjula: kl 09.00-15.00
Julaften og nyttårsaften stengt
Åpningstider i påsken
Mandag og tirsdag: kl 09.00-15.00
Skriv til oss
Skriftlige henvendelser til kommunen, inkludert e-post, er som hovedregel offentlige.
Send derfor ikke post til kommunen med informasjon som du ikke ønsker skal bli allment kjent da det er mulig å be om innsyn i korrespondansen. Henvendelsen blir jornalført på en sånn måte at den ikke røper taushetsbelagte opplysninger.
Postadresse
Hol kommune, Ålmannvegen 8, 3576 Hol.
Vil du ha et skriftlig svar, må du oppgi navn og ordinær postadresse.
E-post
E-post: postmottak@hol.kommune.no
For å unngå forsinkelse eller at e-posten kommer bort, er det viktig at e-post sendes til vårt postmottak, ikke til saksbehandlere.
Dokumenter som sendes elektronisk til kommunen, skal være i PDF-format. Dette er for å sikre at de er arkivverdige.
Konverter til PDF med Microsoft Word:
- Åpne dokumentet i Microsoft Word
- Klikk på «Fil» > «Lagre som»
- Velg «PDF» fra filformatlisten og klikk «Lagre»
Konverter til med PDF-programvare:
- Installer en PDF-programvare som Adobe Acrobat Reader
- Åpne dokumentet i programvaren
- Velg alternativet for å lagre eller eksportere som PDF
eDialog
Besøk oss
Servicetorget hjelper deg gjerne med dine spørsmål, og er bindeleddet mellom deg og fagpersonene i kommunen.
Besøksadresse
Hol kommunehus, Ålmannvegen 8, 3576 Hol.
Åpningstid
Mandag til fredag kl: 09.00 – 15.00.
Åpningstider i jula
Romjula kl: 09.00-15.00
Julaften og nyttårsaften stengt.
Åpningstider i påsken
Mandag og tirsdag kl: 09.00-15.00
Møter med saksbehandler avtales på forhånd.
Finn en ansatt
Meld feil
Med innbyggerappen Civis og tjenesten «Innbyggermelding» kan du enkelt melde fra om blant annet mørke gatelys, hull i veien og manglende brøyting. Feilmeldingene sendes direkte til fagfolk, og du kan enkelt følge sakens status i appen.
Kom i gang med Civis Innbyggermelding.
Vakttelefoner
Når du får digital post fra oss
Har du fått en sms eller e-post med varsel om post fra Hol kommune? Da har vi sendt et brev til din offentlige digitale postkasse.
Brev til privatpersoner
Når vi har sendt post til deg henter du posten via Altinn, alternativt e-Boks eller Digipost om du har valgt en av disse som din digitale postkasse.
Hvis det går mer enn to dager før du har lastet ned brevet fra din innboks i Altinn, blir det skrevet ut på papir og sendt deg i vanlig post. Hvis du har valgt Digipost eller e-Boks, vil det ikke bli skrevet ut og sendt deg i vanlig post.
Brev til virksomheter eller organisasjoner
Når vi sender post til virksomheter vil det ligge en lenke til brevet i virksomhetens innboks i Altinn.
Virksomheten får varsling på SMS/e-post om at det ligger brev fra Hol kommune i meldingsboksen. Denne varslingen sendes til kontaktinformasjonen du har registrert i virksomhetens profil i Altinn.
Les om roller og rettigheter i Altinn
Du vil kun motta brevet digitalt.
Hjelp til digital post
Kontakt Altinn brukerservice om du trenger hjelp til innlogging, navigering, delegering eller annet knyttet til bruk av Altinn.
Faktura, adresse og referansenummer
Fakturaer til Hol kommune skal som hovedregel sendes i EHF-format.
Elektronisk adresse er 944 889 116.
Merk fakturaen med etat/avdeling og fakturareferanse.
Papirfaktura skal enten sendes med e-post til regnskap@hol.kommune.no eller sendes i posten til
Hol kommune
(Etat/avdeling)
Ålmannvegen 8
3576 Hol
Bank-kontonummer 2333 07 01145
Kommunenummer 3330
Organisasjonsnummer 944 889 116
Oversikt over fakturareferanser (PDF)
Tjenestebeskrivelse for kontakt med kommunen
Formål med tjenesten
Det skal være enkelt å kontakte og få informasjon fra Hol kommune.
Hvem kan få tjenesten/målgruppe
Alle
Tjenestens innhold
Du kan kontakte eller få informasjon fra Hol kommune på følgende måter:
E-post: postmottak@hol.kommune.no
Telefon: 3209 2100
Brev: Hol kommune, Ålmannvegen 8, 3576 Hol
Besøk: Servicetorget på kommunehuset i Hol, Ålmannvegen 8.
Sosiale medier: Melding til innboksen på facebooksiden vår
Hjemmeside: www.hol.kommune.no
Hva du kan forvente av oss
- At du får korrekt og raskt svar fra Hol kommune
- Informasjon på nettsidene skal være oppdatert
- At vi følger offentlighetsloven og forvaltningsloven
Hva vi forventer av deg
- At du tar kontakt med kommunen om det er noe du lurer på
- At du oppgir nok og korrekt informasjon, slik at vi kan gi deg et godt svar
Praktiske opplysninger
Du velger selv hvilken måte du ønsker å kontakte oss på.
Saksbehandlingstid (maksimumstid for svar på henvendelser):
Vi ønsker å svare deg raskest mulig.
Klage
Dersom vi ikke svarer deg på henvendelsen din, kan du sende en e-post til Hol kommune:
Ansvarlig for tjenesten
Alle ansatte i Hol kommune
Dato oppdatert
24.04.2024