Kontakt oss på eDialog
Hol kommune har tatt i bruk tjenesten eDialog. Med eDialog kan du sende brev og dokumenter digitalt på en sikker måte, også dokumenter som er unntatt offentlighet.
Vanlig e-post er ikke regnet for å være en sikker kanal, og du skal ikke benytte e-post om du skal sende sensitive opplysninger til kommunen.
Slik logger du inn i eDialog
• Logg inn via eDialog
• For å bruke tjenesten må du logge inn via ID-porten
• Når du har logget deg inn fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentene du vil sende oss.
Slik fyller du ut skjemaet:
- Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer)
- Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne)
- Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummer
- Kommentar: Gi opplysninger om sendingen din
- Husk å laste opp relevante vedlegg
- Klikk på "Send forsendelse" - sendingen blir kryptert og blir send direkte til sak/arkivsystemet vårt.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).
Du kan bruke eDialog hvis du skal:
- Sende dokumenter til saksbehandling eller journalføring
- Sende sensitiv post med konfidensielle opplysninger
Du skal ikke bruke eDialog dersom:
- Du har generelle spørsmål. Da kan du ta kontakt på chat, telefon, eller sende e-post til postmottak@hol.kommune.no
- Kommunen har elektroniske skjema til noen formål, f. eks. søknad om barnehageplass og søknad om stilling. Slike søknadskjema finner du på hjemmesida.
- eDialog skal ikke benyttes for dialog med legetjenesten, barneverntjenesten, helsestasjon eller PPT
- Du kan ikke benytte eDialog ved innsending av Egenerklæring om konsesjonsfrihet.