Kontakt oss Ledige stillinger Min side

Kontakt Hol kommune på eDialog

Nå kan du sende brev og dokumenter digitalt og trygt.

Kontakt oss på eDialog    

eDialog.png
Logo: eDialog, elektronisk post

Hol kommune har tatt i bruk tjenesten eDialog.

Med eDialog kan du sende brev og dokumenter digitalt på en sikker måte, også dokumenter som er unntatt offentlighet. 

Vanlig e-post er ikke regnet for å være en sikker kanal, og du skal ikke benytte e-post om du skal sende sensitive opplysninger til kommunen.

Slik logger du inn i eDialog

Logg inn i eDialog  

For å bruke tjenesten må du logge inn via ID-porten.

Når du har logget deg inn fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentene du vil sende oss.

Slik fyller du ut skjemaet:  

  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).

  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).

  • Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummer.

  • Kommentar: Gi opplysninger om sendingen din.

  • Husk å laste opp relevante vedlegg.

  • Klikk på "Send forsendelse". Sendingen blir kryptert og sendes direkte til sak-/arkivsystemet vårt.

  • Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).

 

Du kan bruke eDialog hvis du skal

  • Sende dokumenter til saksbehandling eller journalføring.

  • Sende sensitiv post med konfidensielle opplysninger.

Du skal ikke bruke eDialog dersom:

  • Du har generelle spørsmål. Da kan du ta kontakt på chat, telefon, eller sende e-post til postmottak@hol.kommune.no

  • Kommunen har elektroniske skjema til noen formål, f. eks. søknad om barnehageplass og søknad om stilling. Slike søknadskjema finner du på hjemmesida.

  • eDialog skal ikke benyttes for dialog med legetjenesten, barneverntjenesten, helsestasjon eller PPT.

  • Du kan ikke benytte eDialog ved innsending av Egenerklæring om konsesjonsfrihet.