Finner du ikke det du leter etter?

Kari er vår chat-robot og hun er på jobb døgnet rundt, hver dag. Du finner henne her på hjemmesida vår.

Kari_.jpg
Illustrasjon: Kommune-Kari, Hol kommunes chat-robot.

Mange spørsmål kommer til kommunen utenfor åpningstida

Kommune-Kari blir aldri lei av å svare på generelle spørsmål fra innbyggerne om kommunale tjenester, søknadsfrister og åpningstider.

På kort tid har Kari blitt den mest populære chat-boten i Norge og er i dag ansatt på servicetorgene i over 100 kommuner. Det vil si at dere i første omgang ikke snakker med et menneske når dere chatter med kommunen, men får svarene direkte fra chat-botens database.

Kommune-Kari gjør kommunene i stand til å svare på flere spørsmål enn tidligere. Den korte tiden hun bruker på å svare gjør at kommunen får bedre tid til å yte god service til innbyggerne, fokusere på de mer omfattende oppgavene og samtidig spare kostnader.

Spør om hva du vil, samtalen er anonym. Bruk korte setninger eller ord.

Alle tidligere samtaler lagres kun lokalt på din telefon, så du enkelt kan finne dem igjen senere. For å sikre personvernet kan du når som helst velge å slette tidligere samtaler. Kari jobber hele døgnet, og mange av spørsmålene blir stilt etter åpningstid.

Kari lærer noe nytt hver dag. Dersom hun ikke kan svare deg, gi henne "tommel ned", så blir dette tatt med i videre opplæring av henne.