Boliger
Dunk- og containerrenovasjon for boliger faktureres tre ganger pr. år dersom du ikke har avtalt oppdeling av fakturaene i flere terminer.
Der det ikke er mulig å plassere dunkene 5 meter fra vegen, kan du søke om å plassere dunkene inntil 10 meter fra vegen. Søknad om å utvide avstand for å hente dunkene sendes Hallingdal Renovasjon IKS.
Søknadskjema og informasjon er på nettsiden til Hallingdal Renovasjon.
Kommunen får oversikter etter evt. godkjenning. Gebyr for utvidet henteavstand vil bli belastet for de som har fått godkjenning.
Trenger du større dunk kan du søke om dette til Hol kommune. For stor dunk betaler du 1,5 renovasjonsgebyr.
Søk om endring av renovasjons-abonnement
Hytter og stølsbuer
Renovasjonsavgift betales for alle hytter og stølsbuer i Hol kommune. Det er to satser for hytterenovasjon:
Bringeordning: Avfallet må leveres til avfallspunkt
Henteordning: Seksjonerte bygg som har avfallsrom/molok hvor avfallet blir hentet
Ubebygde eiendommer med byggetillatelse
Ubebygde eiendommer med byggetillatelse betaler renovasjonsgebyr året etter at det er gitt igangsettingstillatelse.
Gebyrregulativ
Gebyrregulativ for avfall, renovasjon 2025 (PDF)