Hol kommune

Nasjonalparkkommunen

Min side  Kontrast   English    Kart   Tekststørrelse   Kontakt oss

Vil du dele opp faktura på kommunale gebyr?

Vi tilbyr nå at du kan få faktura på kommunale gebyr oftere. 

Du kan beholde dagens ordning med 2 ganger pr år, eller få faktura 6 ganger pr år. Det eneste kravet er at du kan motta faktura digitalt.

 

Eksempel på digital måte å få en faktura på er: avtalegiro, e-faktura eller på e-post.

 

Har du ikke avtalegiro eller e-faktura i dag, så kan du enkelt melde inn ny avtale i nettbanken din.

Bruker du ikke nettbank og ønsker å motta faktura på e-post, må du informere oss om e-postadressen din.

 

Dersom du ønsker å dele opp fakturaen, vil de ha forfall 1/2, 1/4, 1/6, 1/8, 1/10 og 1/12.

Avtale om endring av fakturahyppighet må inngås før fakturering av hoved-terminene, dvs før 15/2 eller 15/8 hvert år. Dersom du har endret vil du kunne endre tilbake i juni eller desember.


Dersom du fremdeles vil ha faktura to ganger i året, eller ha på papir, trenger du ikke gjøre noe. Disse vil ha forfall 1/4 og 1/10 som tidligere.


For å inngå avtale om oppdeling i flere terminer, må du logge deg inn på "Min eiendom" på  Min side.
Min side finner du øverst på kommunens hjemmeside. NB! Gjelder kun personkunder, fordi det må logges inn med BankID.
Firmakunder kan sende en epost til regnskap@hol.kommune.no.

Husk at du via Min side også kan logge deg på Mine fakturaer og se kopier av fakturaer, søke om betalingsutsettelse (inntil 3 uker) og se om fakturaer er betalt.

 

 

Dersom du ikke har e-faktura eller avtalegiro: e-fakturareferanse for å opprette avtale er 00+ditt personlige kundenummer som står på fakturaene dine.
Hvis du har krysset av på «ja takk alle» ang e-faktura i nettbanken din, vil du automatisk få e-faktura neste gang. For avtale-giro må du bruke KID fra en regning på kommunale avgifter. Ev. send en epost til regnskap@hol.kommune.no så hjelper vi deg med opplysningene du trenger.