Dersom du i banken din har sagt «ja takk alle/automatisk e-faktura» på e-faktura vil du få fakturaen i nettbanken.
Avtalegiro er det ingen endring på.
Dersom du ikke har e-faktura avtale, vil vi sende til Vipps, dersom du har avtale om å motta faktura der.
Neste valg er til digital postkasse/digipost.
Deretter å sende til e-postadressen din, dersom denne er lagret i kundeopplysningene dine hos oss.
Dersom du ikke har noe av dette, vil fakturaen komme i posten. Det vil da ikke være giroblankett på, slik som tidligere. De av våre kunder som bruker brevgiro må derfor fylle ut giroen selv.
Dersom du ønsker å se kopi av fakturaene dine eller søke om betalingsutsettelse, kan du gå inn på www.hol.kommune.no "Min side" (øverst på siden). Logg deg inn på "Mine fakturer".
For firmaer: De som pr i dag kan motta EHF-faktura vil ikke merke noen endringer.
Dersom dere har aktivert «ja takk alle» eller «automatisk e-faktura» i nettbanken vil dere få den som e-faktura.
De som pleier få regning i posten vil få dette, men det vil da ikke være giroblankett på denne.
Dersom du ikke kan motta faktura digitalt (EHF/e-faktura), kan du få fakturaen på e-post. Send da en mail til regnskap@hol.kommune.no så registrerer vi e-postadressen din.
Oppdeling av fakturaer
Vil du dele opp faktura på kommunale gebyr?