Kontakt oss Ledige stillinger Min side

Mine fakturaer

Vil du sjekke fakturaene dine fra Hol kommune selv, eller søke om betalingsutsettelse?

Dette kan du gjøre enkelt selv ved å logge inn på mine fakturaer:

Logg inn på Mine fakturaer

Du kan se hva som er betalt og hva som er ubetalt. Du kan også skrive ut fakturaene.

Se veiledningsfilm for Mine fakturaer (4Mb)

Beskrivelse til veiledningsfilmen om mine fakturaer
Logg inn via ID-porten for å se dine fakturaer, historikk over betalte fakturaer eller se alle fakturaer. Ved pålogging er det alltid ubetalte fakturaer som vises. Nyeste faktura ligger øverst i listen. Forfallsdato eldre enn dagens dato vises med rød skrift.
For å se selve fakturaen kan du klikke på ikonet helt til høyre på fakturalinjen.
Hvis du klikker på profilen din øverst i høyre hjørne, kan du korrigere opplysningene dine.


Tjenesten gjelder privatpersoner med fødselsnummer.

(Firma med organisasjonsnummer kan kontakte kommunen enten på telefon eller epost).  

Betalingsutsettelse

Dersom du har behov for betalingsutsettelse, må det søkes før forfallsdato.

Se veiledningsfilm for å søke om betalingsutsettelse (3Mb)

Beskrivelse til veiledningsfilmen for å søke om betalingsutsettelse:
Du kan søke om automatisk betalingsutsettelse på en faktura. Fakturaen må ikke ha forfalt. Trykk på knappen «Betalingsutsettelse», som du finner i detaljbildet under mine fakturaer. Svar «Ja» i dialogboksen som dukker opp. Etter at forfallsdatoen er utsatt, blir ny forfallsdato markert med en stjerne. Det er kun mulig å søke om betalingsutsettelse en gang pr faktura.

Du kan få betalingsutsettelse i inntil 21 dager.

Har du behov for betalingsutsettelse ut over dette, kan du søke ved å sende e-post til epost til økonomiavdelingen.  


Vil du dele opp faktura på kommunale gebyr?

Vi tilbyr nå at du kan få faktura på kommunale gebyr oftere. Du kan beholde dagens ordning med to ganger pr år, eller få faktura seks ganger pr år.

Det eneste kravet er at du kan motta faktura digitalt. Eksempel på digital måte å få en faktura på er: avtalegiro, e-faktura eller på e-post. 

 

Dersom du ønsker å dele opp fakturaen vil de ha forfall 1. februar, 1. april, 1. juni, 1. august, 1. oktober og 1. desember.

Avtale om endring av fakturahyppighet må inngås før fakturering av hoved-terminene, dvs før 15. februar eller 15. august hvert år.

Dersom du har endret vil du kunne endre tilbake i juni eller desember.

Dersom du fremdeles vil ha faktura to ganger i året, eller ha på blankett trenger du ikke gjøre noe. Disse vil ha forfall 1. april og 1. oktober, som tidligere.


For å inngå avtale om å dele opp faktura i flere terminer, må du logge deg inn på Min eiendom. Du trenger elektronisk ID for å logge inn, f. eks BankID, Buypass eller MinID.

Logg inn på Min Eiendom

NB! Dette gjelder kun personkunder, fordi det må logges inn med BankID.

 

Firmakunder kan sende en epost til regnskap@hol.kommune.no.  

 

Mangler du elektronisk ID?

ID-porten er en felles innloggingsløsning som gir deg tilgang til mange offentlige tjenester på internett.  

Slik skaffer du deg elektronisk ID


Betaling av faktura, hvordan og hvem?

Alternativer for betaling av faktura